Biuro jak kawiarnia – nowy projekt BIT CREATIVE dla JDE Peet’s
JDE Peet’s, jeden z czołowych producentów kawy i herbaty na świecie, dołączył do najemców warszawskiego kompleksu Diuna. Motywem przewodnim aranżacji wnętrz nowego biura firmy stała się kawa – jej barwy, głębia aromatu i smaku, a także energia. Projekt biura-kawiarni JDE Peet’s przygotowała pracownia BIT CREATIVE.
Spis treści
Biuro JDE Peet’s jak kawiarnia
Nowe biuro JDE Peet’s, zlokalizowane w warszawskim kompleksie Diuna, to ponad 800 m² przestrzeni zaaranżowanej z motywem kawy w roli głównej. Za projekt wnętrz odpowiada pracownia architektoniczna BIT CREATIVE.
Wnętrza zostały urządzone w przytulnym klimacie kawiarni. Kawowe nawiązania znajdziemy tu między innymi w zastosowanych barwach – brązy oraz cieple odcienie z palety barw ziemi budują tło dla bardziej wyrazistych odniesień do czołowych produktów marki. W recepcji wchodzących wita lada nawiązująca do kawiarnianego mebla z wypisanym kawowym menu i dużych rozmiarów ledon z pytaniem „Coffee?”. W tej części biura oczekujący na spotkanie goście, niczym w kawiarni, mogą wygodnie rozsiąść się na miękkich fotelach.
Biuro JDE Peet’s miało odzwierciedlać filozofię marki. Wspomagać kreatywność, emanować pozytywną energią oraz pobudzać potencjał użytkowników. Klientowi zależało, by panowała tu ciepła atmosfera znana z kawiarni, symbolicznie owiana aromatem kawy i herbaty. Szczególny nacisk położył na praktyczne i funkcjonalne rozwiązania, zwłaszcza akustyczne. My dodaliśmy do tego rzetelną wiedzę, wieloletnie doświadczenie w projektowaniu wnętrz biurowych oraz całkiem dużą dozę kreatywności.
– architekt Barnaba Grzelecki
Socjal nie tylko na coffee break
Obok recepcji zaprojektowano wielofunkcyjną strefę socjalną, podzieloną na kuchnię, jadalnię i kawiarnię. Ta część biura również nawiązuje do kawiarnianej stylistyki. Ciepłe beże i brązy, wzorzyste płytki oraz meble w stylu retro ustawione identycznie jak w prawdziwej kafejce, nie pozostawiają wątpliwości, że tu się robi pyszną kawę i herbatę. Ich aromat można poczuć wszystkimi zmysłami. Dzięki zaś mobilnym meblom i ukrytemu systemowi multimedialnemu w każdym momencie może przekształcić się w jedną przestrzeń dla większych firmowych spotkań.
Przeczytaj także:
- Biurowiec Grójecka 5 w Warszawie to już G5 Prime Offices! Oprócz zmiany nazwy budynek przejdzie modernizację
- Towarowa 22 w Warszawie - sprawdziliśmy, jak rośnie pierwszy budynek kompleksu! Jak będzie wyglądał Office House?
Tak duże otwarte przestrzenie wymagały świetnie zaprojektowanych rozwiązań akustycznych. W projekcie zaproponowano nietypowe wykorzystanie podkonstrukcji standardowych systemów sufitowych jako ażurowych malowanych w kolorze miedzi RAL 8004, odcinających ciemne stropy i instalacje techniczne. Wypełniają je panele akustyczne i lampy w kawiarnianej stylistyce.
– architekt Jakub Bubel
Elastyczne przestrzenie pracy
Kawowe skojarzenia znajdziemy również w aranżacjach stref przeznaczonych do pracy. Największe, łączone sale spotkań reprezentują najbardziej rozpoznawalne produkty marki. Ściany tych sal zostały wyłożone specjalnie zaprojektowaną tapetą we wzór kawowych liści. W mniejszych salach spotkań zaprojektowano grafiki nawiązujące do produktów marki lub miast, z którymi związana jest firma. Wyciszone focus roomy do samodzielnej pracy, stanowią uzupełnienie dużych i otwartych przestrzeni biurowych. Wybrane wyposażenie pozwala na łatwą i elastyczną personalizację stanowisk pracy, między innymi dzięki biurkom z elektrycznie podnoszonymi blatami.
Miejsca pracy w open space zostały natomiast zaprojektowane jako zespoły biurek oddzielone od komunikacji zamykanymi szafkami, nie zabrakło tu również żywej roślinności.