Wieżowiec The Bridge w Warszawie – najwyższy polski biurowiec w budowie osiągnął już 160 m! [Zdjęcia z budowy]

2024-01-19 15:03

Wieżowiec The Bridge to obecnie najwyższy spośród obiektów będących w budowie w Polsce. Jego konstrukcja osiągnęła już imponującą liczbę 40 pięter biurowych i 160 m wysokości. Planowany termin zakończenia budowy to I kwartał 2025 r.

Spis treści

  1. The Bridge w Warszawie już z wysokością 160 m
  2. Proekologiczny The Bridge
  3. Nowoczesne systemy zarządzania w wieży Ghelamco
Dworzec Metropolitalny w Lublinie

The Bridge w Warszawie już z wysokością 160 m

Wieżowiec The Bridge powstaje w samym sercu biznesowego centrum Warszawy – na styku ulic Towarowej, Grzybowskiej i placu Europejskiego. To obecnie największa inwestycja biurowa powstająca w stolicy. Budynek wprowadzi na rynek w sumie 47 tys. m² nowoczesnej powierzchni biurowej. Projekt The Bridge przygotowała holenderska pracownia architektoniczna UNStudio we współpracy z Polsko Belgijską Pracownią Architektury PROJEKT.

Konstrukcja The Bridge osiągnęła już 160 m wysokości i liczbę 40 pięter biurowych. Obecnie trwają prace nad wzniesieniem kondygnacji technicznych o charakterystycznym, lekko cofniętym względem pozostałych pięter kształcie, nadającymi bryle wieżowca smukłości. Jednocześnie dolne kondygnacje pokrywają się zróżnicowanymi pod względem kształtu i przezierności panelami elewacyjnymi, a na części z nich pojawiły się charakterystyczne żyletki.  

Docelowo biurowiec The Bridge osiągnie wysokość 174 m, stając się jednym z najwyższych budynków Warszawy.

Przeczytaj także:

The Bridge będzie jednym z najbardziej spektakularnych obiektów w naszym portfolio. Łączy w sobie wszystkie najistotniejsze dla nas aspekty z zakresu ESG, takie jak niskoemisyjność, energooszczędność oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii służących zdrowiu i komfortowi pracy.

– Jarosław Zagórski, dyrektor zarządzający Ghelamco Poland

Oprócz wznoszonej nowoczesnej wieży częścią inwestycji The Bridge będzie też historyczny gmach Bellony. Wyeksponowany i poddany renowacji zostanie zabytkowy hol z kolumnadą i reprezentacyjną klatką schodową. Oba budynki będą posiadały przestronne, wysokie na trzy kondygnacje wspólne lobby.

Planowany termin zakończenia budowy to I kwartał 2025 r.

Proekologiczny The Bridge

W The Bridge zostaną zastosowane nowoczesne rozwiązania technologiczne i proekologiczne. Oprócz certyfikatów SmartScore i WiredScore na poziomie Platinium, wieżowiec będzie certyfikowany również w systemach WELL, WELL Health Safety Rating, BREEAM, Green Building Standard oraz Obiekt bez barier.

Zgodnie ze strategią ESG inwestora, firmy Ghelamco, The Bridge ma być neutralny energetycznie i zasilany w 100% czystą energią pochodzącą m.in. z farm fotowoltaicznych. Obiekt wykorzystywać będzie wysokoenergooszczędny i innowacyjny Building Energy Management System, pozwalający na monitorowanie i zarządzanie parametrami energetycznymi budynku. W wieżowcu zostanie też wdrożona technologia kanalizacji podciśnieniowej pozwalająca na zminimalizowanie zużycia wody w toaletach o 75%.

Wieżowiec The Bridge w budowie
Autor: Mat. prasowe Ghelamco Równolegle z rosnącą konstrukcją trwa montaż elewacji na dolnych kondygnacjach wieżowca The Bridge

Nowoczesne systemy zarządzania w wieży Ghelamco

Budynek The Bridge zostanie wyposażony w autorski system operacyjny Ghelamco – Signal OS, który pozwala m.in. na zrównoważone gospodarowanie wodą i energią oraz monitorowanie i kontrolę obróbki powietrza. Najemcy budynku zyskają dostęp do mobilnej aplikacji umożliwiającej poruszanie się po biurowcu bez karty dostępu czy rezerwację sal i miejsc parkingowych. W The Bridge wykorzystane będą też specjalne rozwiązania antypandemiczne zapobiegające rozprzestrzenianiu się wirusów, m.in. wirusobójcze lampy UV w windach i centralach wentylacyjnych.

Na 40. piętrze wieżowca znajdzie się podniebny taras do wyłącznego użytku najemcy. Budynek wyposażony będzie w około 280 miejsc parkingowych, w tym z ładowarkami do samochodów elektrycznych, a także specjalny parking dla jednośladów elektrycznych z punktami do ładowania. Dla rowerzyści zostanie przygotowanych prawie 150 miejsc rowerowych oraz szatnie z natryskami.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.